Wszelkie reklamacje będą rozpatrywane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (kodeks cywilny dla osób fizycznych, kodeks handlowy dla osób prawnych).
Wszystkie towary są objęte 36-miesięcznym okresem gwarancji, chyba że na produkcie podano inaczej.
Reklamacja zostanie rozpatrzona tak szybko, jak to możliwe, ale nie później niż w ciągu 30 dni od jej wystąpienia.
Kupujący ma prawo odstąpić od umowy kupna w ciągu 14 dni od otrzymania towaru, zgodnie z §53 (6) ustawy nr 40/1964 Dz.U. (Kodeks cywilny). Jeśli tak zdecyduje, musi odesłać nieuszkodzony towar bez śladów użytkowania lub zużycia, w oryginalnym opakowaniu, w określonym terminie. Po odesłaniu towaru sprzedający zwróci klientowi odpowiednią kwotę za towar w uzgodniony wcześniej sposób. Koszty wysyłki nie zostaną zwrócone.
Co powinienem zrobić, jeśli zakupione przeze mnie towary nie są dla mnie odpowiednie i chcę je zwrócić w ustawowym terminie 14 dni?
Jeśli jesteś konsumentem, masz prawo do zwrotu zakupionego towaru w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania towaru bez podania przyczyny, zgodnie z art. 1829 kodeksu cywilnego (ustawa nr 89/2012 Coll.). Prawo to przysługuje również w przypadku złożenia zamówienia online z odbiorem osobistym w jednym z naszych sklepów stacjonarnych.
W przypadku, gdy użytkownik nie jest konsumentem, tj. nabywa towar w ramach działalności handlowej lub gospodarczej (co jest określane na podstawie podania numeru identyfikacyjnego na dokumencie zakupu), nie ma prawa do odstąpienia od umowy, ponieważ prawo nie przewiduje takiej możliwości.
Możesz również skorzystać z prawa do zwrotu towaru za pomocą powyższego formularza, odstępując od umowy i wysyłając towar na adres FOTION, s.r.o. - Plzeňská 172c, Praha 5 Smíchov 150 00.
Zwracane towary należy dobrze zapakować, aby uniknąć uszkodzeń podczas transportu.
Prosimy o odesłanie towaru w stanie nienaruszonym, w miarę możliwości zapobiegnie to ewentualnemu zmniejszeniu kwoty zwrotu o koszty poniesione w celu przywrócenia towaru do stanu pierwotnego.
Pieniądze za towary zostaną przesłane na konto bankowe użytkownika tak szybko, jak to możliwe, ale nie później niż 14 dni od daty odstąpienia od umowy, ale nie wcześniej niż po dostarczeniu zwróconych towarów do naszego działu reklamacji (lub przed udowodnieniem, że zwrócone towary zostały już do nas wysłane). W takim przypadku koszty zwrotu towaru ponosi kupujący.
Zgodnie z Dyrektywą UE L 144/19 Dziennik Urzędowy Wspólnot Europejskich 4.6.1997. DYREKTYWA 97/7/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 20 maja 1997 r. pomoce erotyczne są uważane za "towary o szczególnym charakterze", a ich zwrot i wymiana podlegają gwarancji, że towary nie mogły być używane.
Oznacza to, że:
Dla zachowania terminu decydujące znaczenie ma moment wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. W związku z tym termin na odstąpienie od umowy uznaje się za zachowany, jeżeli konsument wyśle do przedsiębiorcy w okresie na odstąpienie od umowy informację o odstąpieniu od umowy.
Okres odstąpienia trwa 14 dni kalendarzowych, a nie dni roboczych, i rozpoczyna się w dniu kalendarzowym następującym po dniu, w którym konsument odebrał towar (np. jeśli konsument odebrał towar w piątek, okres odstąpienia rozpoczyna się w sobotę włącznie).
Zakupione towary należy przekazać nam jak najszybciej po wysłaniu odstąpienia od umowy. W takim przypadku nie przysługuje prawo do zwrotu niezbędnych kosztów związanych z transportem towarów do sprzedawcy.
Zalecamy, aby zawsze dołączać do zwrotu dokument potwierdzający, że towary zostały zakupione od nas oraz pomagający nam zidentyfikować towary i żądanie.
Zgodnie z prawem konsument nie może odstąpić od umowy w szczególności:
Wyjątkiem są przypadki, w których odstąpienie od umowy zostało wyraźnie uzgodnione.
Niniejsza procedura reklamacyjna została opracowana zgodnie z postanowieniami ustawy nr 89/2012 Dz.U., kodeks cywilny i ustawy nr 634/1992 Dz.U., ustawa o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami (zwanej dalej "ustawą") i ma zastosowanie do towarów konsumpcyjnych (zwanych dalej "towarami"), w odniesieniu do których w okresie gwarancyjnym wykonywane są prawa kupującego wynikające z odpowiedzialności za wady (zwane dalej "reklamacjami").
Konsumentem jest każda osoba, która poza zakresem swojej działalności gospodarczej lub poza zakresem samodzielnego wykonywania zawodu zawiera umowę z przedsiębiorcą lub w inny sposób dokonuje transakcji z przedsiębiorcą.
Sprzedawcą jest spółka FOTION, s.r.o. z siedzibą w Pradze 5, Pod Velkým hájem 9, kod pocztowy 15300; numer identyfikacyjny: 24725129, zarejestrowana w Rejestrze Handlowym prowadzonym przez Sąd Miejski w Pradze, sekcja C., wkładka 169070. FOTION, s.r.o. to osoba, która przy zawieraniu i wykonywaniu umowy działa w ramach swojej działalności handlowej lub innej działalności gospodarczej. Jest to przedsiębiorca, który bezpośrednio lub za pośrednictwem innych przedsiębiorców dostarcza Kupującemu produkty lub usługi.
Klientem naszego sklepu internetowego jest Kupujący będący konsumentem lub Kupujący, który przy zawieraniu i wykonywaniu umowy działa w zakresie swojej działalności handlowej lub innej działalności gospodarczej.
W przypadku reklamacji prosimy o wypełnienie formularza na stronie "Reklamacje".
Towar należy wysłać lub dostarczyć osobiście na następujący adres:
FOTION, s.r.o., Plzeňská 172C, 150 00 Prague 5
Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec konsumenta za to, że towary są wolne od wad w momencie ich otrzymania. W szczególności sprzedawca jest odpowiedzialny wobec konsumenta, że w momencie, gdy konsument przyjął dostawę towarów,
Jeśli towary nie mają cech wymienionych powyżej, konsument może również żądać dostarczenia nowych towarów bez wad, chyba że jest to nieuzasadnione ze względu na charakter wady, ale jeśli wada dotyczy tylko części towarów, konsument może żądać jedynie wymiany części; jeśli nie jest to możliwe, może odstąpić od umowy.
Jeżeli jednak jest to nieproporcjonalne ze względu na charakter wady, w szczególności jeżeli wada może zostać usunięta bez zbędnej zwłoki, konsument ma prawo do bezpłatnego usunięcia wady.
Konsument ma również prawo do dostarczenia nowej rzeczy lub wymiany części w przypadku wady usuwalnej, jeżeli nie może prawidłowo korzystać z rzeczy z powodu ponownego wystąpienia wady po naprawie lub z powodu większej liczby wad. W takim przypadku konsumentowi przysługuje również prawo do odstąpienia od umowy.
Jeśli konsument nie odstąpi od umowy lub nie skorzysta z prawa do otrzymania nowej rzeczy wolnej od wad, wymiany części rzeczy lub naprawy rzeczy, może żądać rozsądnej zniżki. Konsument jest również uprawniony do rozsądnej zniżki, jeśli sprzedawca nie jest w stanie dostarczyć mu nowej rzeczy bez wad, wymienić części rzeczy lub naprawić rzeczy, a także jeśli sprzedawca nie usunie wady w rozsądnym terminie lub jeśli usunięcie wady sprawiłoby konsumentowi znaczne trudności.
Prawo do wadliwego wykonania nie przysługuje kupującemu, jeżeli przed przyjęciem towaru wiedział on, że towar jest wadliwy lub jeżeli kupujący spowodował wadę.
Konsument jest uprawniony do skorzystania z prawa do reklamacji z tytułu wad towarów konsumpcyjnych w ciągu dwudziestu czterech miesięcy od ich otrzymania. Jeżeli wada ujawni się w ciągu sześciu miesięcy od otrzymania, towary uznaje się za wadliwe w momencie ich otrzymania.
Okres gwarancji rozpoczyna się w momencie odbioru Towaru przez Klienta. Okres rękojmi dla Kupującego będącego konsumentem wynosi 24 miesiące, ale dla Kupującego, który przy zawieraniu i wykonywaniu umowy działa w ramach swojej działalności handlowej lub innej działalności gospodarczej, okres rękojmi wynosi tylko 12 miesięcy. Okres gwarancji ulega przedłużeniu o okres, w którym Towar podlegał naprawie gwarancyjnej. W przypadku wymiany Towaru rozpoczyna się nowy okres gwarancji.
Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady nie obejmuje zużycia wynikającego z normalnego korzystania z rzeczy, w przypadku rzeczy sprzedanej po niższej cenie - wady, dla której uzgodniono niższą cenę, w przypadku rzeczy używanej - wady odpowiadającej stopniowi zużycia, jaki rzecz miała w chwili przejęcia jej przez kupującego, lub jeżeli wynika to z właściwości rzeczy.
Na żądanie konsumenta Sprzedawca jest obowiązany udzielić konsumentowi pisemnego potwierdzenia obowiązków wynikających z wadliwego świadczenia w zakresie przewidzianym w przepisach prawa (karta gwarancyjna). Jeżeli charakter rzeczy na to pozwala, wystarczające jest wydanie Kupującemu zamiast karty gwarancyjnej dowodu zakupu rzeczy zawierającego dane (faktura), który musi zawierać te same dane co karta gwarancyjna. Karta gwarancyjna musi zawierać imię i nazwisko, nazwę lub firmę Sprzedającego, numer rejestracyjny, siedzibę, jeśli jest osobą prawną lub miejsce zamieszkania, jeśli jest osobą fizyczną. W przypadku udzielenia gwarancji dłuższej niż gwarancja ustawowa, Sprzedający określi warunki i zakres przedłużenia gwarancji w karcie gwarancyjnej.
Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy we wszystkich przypadkach przewidzianych w ustawie. Odstąpienie od umowy jest skuteczne wobec Sprzedającego od momentu doręczenia Sprzedającemu oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od umowy, pod warunkiem spełnienia wszystkich niezbędnych warunków prawnych. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa ulega rozwiązaniu z mocy prawa, a strony są zobowiązane do zwrotu wszystkiego, co świadczyły sobie wzajemnie na podstawie umowy. W przypadku odstąpienia od umowy z powodu wykonania uprawnień wynikających z odpowiedzialności za wady, Kupujący zwraca świadczenie spełnione przez Sprzedającego tylko w takim zakresie, w jakim jest to obiektywnie możliwe w danej sytuacji.
W przypadku, gdy Kupujący wykonuje swoje uprawnienie do żądania usunięcia wady Towaru w drodze naprawy, a w karcie gwarancyjnej jest wskazany przedsiębiorca inny niż Sprzedający, którego siedziba lub miejsce prowadzenia działalności znajduje się w tej samej miejscowości co Sprzedającego lub w miejscowości bliższej Kupującemu, Kupujący wykonuje uprawnienie do naprawy gwarancyjnej u przedsiębiorcy wskazanego w karcie gwarancyjnej. Informacja ta znajduje się, w stosownych przypadkach, w dokumencie zastępującym kartę gwarancyjną.
Reklamacja, w tym usunięcie wady, musi zostać załatwiona bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w terminie 30 dni od daty zgłoszenia reklamacji, chyba że Sprzedający i Kupujący uzgodnią dłuższy termin. Po upływie tego terminu Kupującemu przysługują takie same prawa, jak w przypadku istotnego naruszenia umowy.
Bieg terminu do zaspokojenia roszczeń ulega zawieszeniu, jeżeli Sprzedający nie otrzymał wszystkich dokumentów niezbędnych do zaspokojenia roszczenia (części towaru, innych dokumentów itp.). Sprzedający jest zobowiązany do jak najszybszego zażądania od Kupującego dokumentów uzupełniających. Od tej daty bieg terminu ulega zawieszeniu do czasu dostarczenia przez Kupującego żądanych dokumentów.
Bieg terminu zaspokojenia roszczeń ulega zawieszeniu, jeżeli Sprzedający nie otrzymał wszystkich dokumentów niezbędnych do zaspokojenia roszczenia (części towaru, innych dokumentów itp.). Sprzedający jest zobowiązany do jak najszybszego zażądania od Kupującego dokumentów uzupełniających. Od tego dnia bieg terminu ulega zawieszeniu do czasu dostarczenia przez Kupującego żądanych dokumentów.
W przypadku konieczności przesłania Towaru do Sprzedawcy lub serwisu, Kupujący we własnym interesie zapewni zapakowanie Towaru w odpowiedni i dostatecznie zabezpieczający materiał opakowaniowy, spełniający wymogi transportu Towarów delikatnych, wraz ze wszystkimi akcesoriami oraz oznaczy przesyłkę odpowiednimi symbolami.
Centrum Serwisowe, po należytym rozpatrzeniu Reklamacji, zaprosi Kupującego do odbioru naprawionego Towaru.
Uprawnienie z tytułu gwarancji wygasa w przypadku nieprofesjonalnego montażu lub nieprofesjonalnego uruchomienia Towaru, a także w przypadku nieprofesjonalnego obchodzenia się z Towarem, tj. w szczególności w przypadku używania Towaru w warunkach nieodpowiadających parametrom określonym w dokumentacji Towaru.
W przypadku każdej wizyty serwisanta u Kupującego konieczne jest sporządzenie protokołu stwierdzonych wad i formy ich usunięcia. Bez takiego protokołu wizyta serwisanta nie zostanie uwzględniona.
W przypadku odstąpienia od Umowy Zakupu lub udzielenia rabatu od Ceny Zakupu, odpowiednia płatność zostanie zwrócona Kupującemu przelewem na rachunek bankowy lub przekazana gotówką w kasie w siedzibie Spółki lub w jednym z jej lokali.
Niniejsza Procedura Reklamacyjna wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2023 r. Zastrzega się możliwość wprowadzenia zmian.